Gratis Incasso Advies

Gratis Incasso Advies?

Gratis Incasso Advies

Vrijblijvend Incasso Advies ontvangen over de beste incasso-aanpak? Een opportuniteitstoets laten uitvoeren door ervaren incasso-juristen?

Laat uw bericht onderaan deze pagina achter en vul uw contactgegevens in. Dan bellen wij of mailen wij u terug.

Opportuniteitstoets

Wilt u JIG inschakelen als incassobureau, maar twijfelt u of uw vordering überhaupt wel ter incasso ingebracht kan worden?

Bijvoorbeeld omdat uw factuurbedrag gering is of uw vordering reeds enkele maanden oud? Wilt u weten of u sterk genoeg staat tegenover uw wederpartij? Of wilt u weten welke buitengerechtelijke stappen u zelf dient te nemen alvorens u de incasso kunt uitbesteden aan JIG?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Incasso versus klantbehoud

Het zijn begrippen die ogenschijnlijk met elkander botsen. Enerzijds wilt u als ondernemer uw facturen zo snel mogelijk innen. Anderzijds wilt u uw klant niet van u vervreemden met een formele incasso-benadering welke tot kosten voor uw klant leidt. Dit kan een aanpak zijn die de onderlinge relatie kan schaden.

Wist u dat er buiten een formele benadering ook andere wegen zijn tot betaling kunnen leiden? En, met behoud van een goede relatie. Wij helpen u met een benadering op maat, perfect afgestemd op iedere klant.

Weigerachtige klant

Ligt u op ramkoers met uw klant? Is uw klant reeds meerdere malen doch zonder resultaat tot betaling verzocht? Verzint uw klant telkens smoezen om betalingsuitstel te krijgen? Of, reageert uw klant helemaal niet meer richting u? In al deze gevallen loopt u het risico uw betaling mis te lopen. Zeker als u de invordering blijft uitstellen. Tijd om in beweging te komen!

Wanner Incasso Uitbesteden?

Ondernemers willen zich veelal niet bezighouden met invordering en besteden hun facturen liever uit. Zij concentreren zich liever op hun core business. Dat is begrijpelijk en vaak ook mogelijk.

B2B-relaties

In B2B-verhoudingen kunt u als ondernemer een incassobureau inschakelen zodra er niet conform afspraak betaald wordt. Bijvoorbeeld bij overschrijding van een factuurtermijn.

Partijen zijn gelijkwaardig aan elkaar en daarom zijn sommaties niet vereist. Vanzelfsprekend is het aan te bevelen altijd 1-2 schriftelijke herinneringen te sturen alvorens u doorschakelt. Maar verplicht is dat dus niet.

B2C-relaties

Indien u met particulieren (lees: consumenten) handelt, moet u voorzichtiger te werk gaan en wordt er meer inspanning van u gevoerd.

U dient altijd eerst een ingebrekestelling te sturen alvorens u een incassobureau kunt inschakelen. Met een ingebrekestelling geeft u uw klant (tenminste) 14 dagen de tijd om alsnog te betalen. Pas na afloop van deze termijn kunt u een incassobureau inschakelen.

Houd er rekening mee dat wanneer u incassokosten in rekening wilt (laten) brengen bij uw klant, u dit van tevoren meldt in de ingebrekestelling. Als u dit niet doet, dan kunnen er geen incassokosten in rekening worden gebracht. U bent dan niet-ontvankelijk in uw vordering.

Lees hier verder op de zogeheten veertiendagen-brief/ingebrekestelling of bekijk een voorbeeld.

Alvorens u een ingebrekestelling stuurt adviseren wij 1-2 schriftelijke herinneringen te sturen. Dat is wel zo klantvriendelijk alsook gebruikelijk.

Neem vrijblijvend contact op voor Gratis Incasso Advies

Juridisch Incassokantoor Geldrop Call Now Button
error: Content is protected !!